Sample Text
Otvorenie konferencie - prorektor pre vzdelávanie TUKE
Príspevok bol zameraný na to, ako je v systéme vzdelávania (de)formovaná motivácia k učeniu sa študentov a ako ich podporiť tak, aby sa v nich zapálila zvedavosť, húževnatosť a chuť zdolávať aj náročné výzvy. Základný rámec tvorí Teória sebaurčenia Richarda Ryana a Edwarda Deciho. Príspevok sa opieral o viaceré výskumy, na ktorých Martin spolupracoval v prostredí základnej ako aj vysokej školy.
Martin KURUC
Príspevok predstavil príklady ako pristupovať ku podpore podnikavosti, ktorá je transverzálna zručnosť a ultimátna pre rozvoj inovácií, konkurencieschopnosť aj rozvoj občianskej spoločnosti. Aké programy a iniciatívy sa ukazujú efektívne na ČVUT v Prahe, ale aj príklady z iných univerzít? Vo svete plnom odpovedí je podnikavosť tiež schopnosť klásť tie správne otázky. Ako sa pýtať študentov, ktorí vyrástli s mobilom v ruke, je zase zručnosť, ktorú dnes potrebuje učiteľ. Keďže prechádzame zmenou paradigmy nepýtať sa len, či to riešime správne, ale hlavne či riešime správny problém.
Dávid PEŠEK
Matematika je neoddeliteľnou súčasťou inžinierskeho vzdelávania. Tvorí základný jazyk pre ďalšie odborné predmety. Aj napriek konzervatívnemu obsahu je nevyhnutné modernizovať spôsoby jej výučby tak, aby študenti mali potrebné znalosti pre riešenie inžinierskych problémov. V tomto príspevku zacielime pozornosť na základné piliere vzdelávania na báze active learning a ponúkneme pohľad na vzdelávanie 21. storočia.
Jana PÓCSOVÁ
Všeobecné predstavenie generatívnej AI, jej použitie z viacerých hľadísk v rámci vzdelávania. Témy, ktoré bude potrebné v rámci vzdelávania v spojení s AI riešiť už onedlho a taktiež aj dlhodobo. Náhľady a nápady na to, ako modernizovať vzdelávanie, aby napredovalo s rýchlo meniacimi sa potrebami pracovného trhu a firiem.
Marek BLIZCO
Inkluzívne vysokoškolské vzdelávanie na Slovensku pred 23 rokmi bolo veľkou výzvou a ešte väčšou výzvou bola jeho realizácia na univerzite s technickým zameraním. Ako sme to zvládli? Kde sme teraz a čo sme sa museli všetci spolu naučiť, aby sa inklúzia stala samozrejmosťou aj na vysokej škole?
Alena GALAJDOVÁ
Starostlivosť o mentálne zdravie študentov je neoddeliteľnou súčasťou záväzku univerzít ku vzdelávaniu a dobrej pôsobnosti vysokoškolského prostredia. Odborná podpora, dostupnosť psychologických služieb a podpora študentského mentálneho zdravia sú kľúčovými prvkami zabezpečenia toho, aby študenti dosiahli svoj najvyšší potenciál a mohli sa úspešne zapojiť do spoločnosti.
Radka ČOPKOVÁ
Tento príspevok predstavil vzdelávacie kurzy pre VŠ učiteľov a iné aktivity, ktoré realizuje Centrum pedagogickej podpory s cieľom skvalitňovať vzdelávanie na Univerzite Komenského. Charakterizuje kurzy Ako inovatívne učiť na VŠ, Effective teaching for internationalisation, Inclusive teaching a Akademické písanie v angličtine.
Gabriela PLESCHOVÁ
Presentation starts with a brief introduction to learner-centred education and inquiry-based learning. It continues with practical examples from own experiences, and conludes with the expected challenges and possible startegies as remedies.
Yucel GER
created with