Učitelia počas workshopu spoznávali SCRUM, ako jeden z agilných moderných prístupov na dosahovanie výsledkov. Čo je SCRUM? Podľa Príručky Scrumu od autorov konceptu Jeffa Sutherlanda a Kena Schwabera, SCRUM je "rámec, v ktorom je možné riešiť komplexné adaptívne problémy a súčasne produktívne a kreatívne vytvárať produkty s najvyššou možnou hodnotou“. Učitelia a študenti sa pomocou metodiky SCRUM učia byť otvorení zmenám, čo najrýchlejšie sa im prispôsobiť a uspieť tak v dosahovaní rôznych cieľov. SCRUM umožňuje ľahšie sa orientovať aj v komplexnejších úlohách, vidieť výsledky v krátkom čase a mať možnosť sebareflexie, ktorá posúva vpred. Prvá čast workshopu bola zameraná na teoretické predstavenie metodiky a možnosti aplikácie vo vzdelávacej praxi. Učitelia sa dozvedeli, kto tvorí SCRUM tím, aké sú ich roly a kompetencie a ako spoločne tím funguje. Druhá časť workshopu bola venovaná praktickej aplikácii SCRUM, kde učitelia dostali niekoľko príležitostí zažiť si hravou formou, aké je to pracovať v agilnom tíme v školskom prostredí. Workshop bol zakončený sebareflexiou tímov prostredníctvom retrospektívy za účelom zlepšenia vzájomnej spolupráce tímov učiteľov.
Workshop "Pozitívny líder" bol zameraný na spoznanie vlastného potenciálu na základe Gallup StrengthFinder metodológie. Spoločne sme sa pozreli na to, ako rozvíjať svoje silné stránky, a kde všade sa dá Seligmanov Pozitívny Leadership využiť cez princípy aplikovanej psychológie. Špeciálne v roly pedagóga, dôležitého človeka v rozvoji študentov. Workshop bol vedený interaktívnou formou v malej skupine, čo zabezpečilo personalizovaný prístup pre každého jedného účastníka a účastníčku.
Pod Peer Evaluation and Assessment (PA) workshop aimed at recognition of the PA as a learning as much as an assessment activity. In a small group (max 20), we looked at the principles of PA as Learning within student centred learning and various practices of it. We also practised one of the methods in teams of 4 to 5. The workshop was interactive, and participants were able to make observations about the nature of the method and teacher's role in supporting students.
YouTube poznáme všetci ako platformu na zdieľanie videí. Na tomto workshope nás zaujímalo, ako môžeme túto službu využiť na poskytovanie online vzdelávania. Pozreli sme sa na to, ako videá do tejto služby nahrávať, ale aj ako je možné službu využiť na online vysielanie. Ukázali sme si, ako je možné vlastné video strihať priamo v tejto službe, ako videá organizovať a značkovať s cieľom zvýšenia ich dopadu a v neposlednom rade sa pozrieme na to, čo sa vieme dozvedieť zo štatistík samotných videí.
Na workshope sme sa zaoberali metódou mindfulness (bdelou pozornosťou), jej základnými princípmi a možnosťami, ako ich využívať pri práci so stresom či úzkosťou, a zároveň podporovať svoju mentálnu rovnováhu. Workshop bol vedený prakticky a zážitkovo.
Jak připravit a řídit poradu tak, aby byla pro všechny účastníky efektivní? Jak zadávat úkoly a kontrolovat jejich plnění? Jak na poradě mluvit s různými typy kolegů? Co patří do zápisu a co ne? Na praktickom a hravom workshope sme si ukázali, aké sú tipy a triky na vedenie týmových porád.. Hravou formou sme si odpovedali na otázky, ktorým sa lektor venoval. Vedľajším prínosom workshopu bolo vzájomné zoznámenie sa účastníkov, zdieľanie vzájomných skúseností.
Sample Text
created with